Témák
Tréningépítés
Tréning céljainak, kereteinek megtervezése
– Rugalmas, a célokat mégis beteljesítő tanítási rend és szerkezetek kialakítása
– Különféle célokat megvalósító gyakorlatfajták
– Gyakorlattervezés
A tanítás folyamata
– A résztvevők tudatos és tudattalan elméjének tanítása egyszerre
– A tanár rendelkezésére álló tér dinamikája
– Tudatállapotok kiváltása és rögzítése
– Az idő és a napszakok legjobb kihasználása
– Rítusok
– Nyelvi minták
– Tanítás történetek segítségével
– Előadás
– Bemutató
– Kiscsoportos gyakorlatok kiadása
A résztvevők
– A tanulást elősegítő tudatállapotok kialakítása a csoportban
– Kérdések megválaszolása
– Visszajelzés a résztvevőknek
– A „kerékkötőkkel” való bánás
– Dolgozás egyszerre „a csoporttal” és a benne lévő egyénekkel
– A csoportdinamika felhasználása a tréning céljainak érdekében
– Egyéni feladatok megalkotása, kiadása, követése
A kollégák
– Több tanár együttműködése egy csoportban
– A segítők felkészítése, motiválása, a velük való együttdolgozás
– Tanulás egymástól
A tanár
– Szakmai felkészülés
– Lelki felkészülés
– Tanári identitás (Tyúkanyó? Szobrász? Hadvezér?)
– Stílus
– Folyamatos fejlődés
Írott anyagok
– Résztvevői jegyzet elkészítése
– Tanári vázlat elkészítése
Mivel nem foglalkozunk
– Valamilyen konkrét tematika megtanítása
– Audio-vizuális és egyéb eszközök használatának tanítása
Mit fogunk csinálni?
Előadás és megbeszélés mellett a tréning gerincét gyakorlati feladatok megoldása teszi ki, melyekhez a tartalmat mindenki a saját szakterületéről hozza. A legfontosabb tevékenységek:
– Előadás és / vagy bemutató csoport előtt (videóra felvéve, széles körű visszajelzéssel)
– Részletes tréning-terv elkészítése
– Részletes gyakorlattervezés
– Szerepjáték jellemző problémás résztvevőkkel
A tanfolyam fontos része a mély szintű egyéni visszajelzés, tulajdonképpen egyfajta coaching. Ezért a csoport létszáma legfeljebb tíz fő. A tréning struktúrája rugalmas, magában foglalja a résztvevők egyéni kívánságainak és szükségleteinek kielégítését is.