Mi történik egy ilyen alkalommal?
Minden tanfolyamunk gyakorlati. Az akadémikus intézmények eljárásától eltérően, ahol sok elméletet és gondolkodást követ esetleg egy kevés „laboratóriumi munka”, többnyire hamar belecsobbanunk az élménybe. Rövid bevezető és / vagy bemutató után (a leggyakrabban kis csoportokban, olykor nagy csoportban vagy egyedül) mindenki kipróbálja az éppen esedékes feladatot. Rendszerint több szerepben is; más segítségével átéli, illetve mást kalauzol az élményben, vagy megfigyel és visszajelzést ad. Miután mindenki megtapasztalta az illető témát, valószerűbb kérdések adódnak. Általában nem szoktuk kérni, hogy mindenki beszámoljon az élményéről, csak az, aki szeretne, vagy akinek kérdése van.
A tanfolyamok igen fókuszáltak. Szerintünk a tanár egyik feladata, hogy az emberi elme hatalmas kalandvágyát tiszteletben tartva a résztvevők figyelmét az adott témán, az elsajátítandó képességeken tartsa, és ha szükséges, visszahozza. A gyakorlatok után lehetséges tágabb összefüggéseket is felvetni, de az idő zömében az elsajátítandó feladatra és a vele kapcsolatos tapasztalatainkra szegezzük a szemünket.
Az intenzív tudatos figyelmet kívánó gyakorlatok mellett – többnyire a nap végén – időnként ellazulunk, és elmélyült, befelé forduló tudatállapotban tesszük lehetővé a változások megszilárdulását és továbbfejlődését.